niedziela, 6 kwietnia 2014

XBMC - problemy na Ubuntu 12.04 dezinstalacja

Fajnie oglądać programy online, zwłaszcza wtedy jak się nie ma TV. Czasem lubię coś podejrzeć, jakiś program kulinarny czy ogrodniczy, który emitowany był w telewizji. A w "złidołsowanym" świecie internetu - choć powoli się poprawia - na głównej stronie tvnplayer, ipla czy tvp nie zobaczę żadnych programów - nie mam wtyczki Microsoft silverlight.

OK. Na starym ubuntu 10.10 zainstalowałam xbmc - program do oglądania programów telewizyjnych udostępnianych przez TVN, TVP czy Polsat.

Chodził dobrze. Po przeskoczeniu na 12.04 i instalacji  xbmc skończyła się możliwość oglądania TopChefa i Wojtka Amaro z jego kamienną twarzą. Od miesiąca ciągle jakieś błędy. Kilkakrotnie przeinstalowywałam bo cały czas jakieś błędy w stylu "wtyczka uszkodzona", "zależności nie są spełnione" czy "Error creating demuxer". Jak mnie to wkurzało! Cierpiała też moja duma, bo musiałam oglądać na komputerze chłopa który ma "ble" Win i gdzie chodzi iPla. Oczywiście z milionami reklam - (ostatnio naliczyłam 7 trwających po ok. 2 minuty - w sumie 14 minut reklam!!!). O nie, tak być dalej nie może.

Wreszcie dziś się udało.

Rozwiązanie:

1. Robimy aktualizację systemu - instalujemy wszystkie zalecane pakiety.
Mi wyskoczyło, że Xbmc stwarza problemy i trzeba usunąć. Tak zrobiłam.

2. Uruchamiamy ponownie komputer.

3. Wchodzimy do katalogu domowego, wyświetlamy  ukryte pliki (skrót [CRL+H]) i usuwamy trwale katalog .xbmc skrótem [SHIFT+DEL] (były tam pozostałości starych wtyczek, których absolunie nie chcemy).

4. Instalujemy  XBMC Frodo (korzystałam z tej strony):

W terminalu wpisujemy kolejno:
sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install xbmc
 Następnie pobieramy plik wtyczek polskiej telewizji (korzystałam z tej strony).

Otwieramy zainstalowane świeżo XBMC, wchodzimy w Settings -> Appearance ->  International -> Language ustawiamy na polski. Po chwili język się zmieni. 

Następnie [ESC] i wchodzimy we Wtyczki i klikamy na instalacja z pliku zip. Wybieramy katalog z pobranym wcześniej plikiem.

Wtyczka się załadowała. Wchodzimy na pobierz wtyczki, wybieramy sd-xbmc.org add-ons ->Repozytorim wtyczek -> Instaluj. Powinno się zacząć pobieranie, które trwało mok. 30 sekund.


Wszystkie najnowsze odcinki TopChef działają!:) SUKCES!

Na koniec ciekawostka. Jak pierwszy raz w życiu otworzyłam xbmc, nie wiedziałam jak włączyć pełny ekran. Później ktoś mi pokazał - wystarczy wcisnąć klawisz \| (jest między backspase a Enter). Pokazał mi to kot mój łażąc po klawiaturze;) 

____________
Przy okazji: miałam problemy z poleceniem: 
sudo apt-get update 
wyskakiwał błąd:
Błąd http://packages.medibuntu.org precise Release.gpg Coś niewłaściwego stało się przy tłumaczeniu "packages.medibuntu.org:http" (-5 - Brak adresu związanego z nazwą hosta
Rozwiązanie:
Tego respozytorim już nie ma. Trzeba usunąć. W terminalu wpisanie polecenia:
gksu gedit /etc/apt/sources.list
Otworzy się plik tekstowy z którego należy usunąć wiersze zawierające hasło "medibuntu". Zapisać i zamknąć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz